Kosmetologi perkakasan untuk peremajaan

Keinginan untuk menjadi cantik dan muda adalah fitrah untuk semua gadis dan wanita. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes, kosmetik penjagaan kulit yang ringkas tidak lagi mencukupi untuk ini. Dalam kes ini, peremajaan muka perkakasan datang untuk menyelamatkan. Sebagai contoh, prosedur untuk penurapan semula laser DOT. Dalam artikel ini, kami akan memberitahu anda bagaimana prosedur ini dijalankan, di bawah ketidaksempurnaan kulit apa yang akan ditunjukkan, sama ada ia mempunyai kontraindikasi, dan alternatif untuk prosedur ini kosmetologi moden sedia untuk ditawarkan.

penjagaan kulit selepas peremajaan perkakasan laser

Peremajaan perkakasan

Peremajaan perkakasan dipanggil demikian kerana ia dijalankan menggunakan radas khas. Salah satu prosedur peremajaan perkakasan yang paling berkesan ialah laser. DOT adalah salah satu daripadanya.

Jadi, DOT adalah prosedur laser yang bertujuan untuk meremajakan dan menyembuhkan kulit. DOT ialah akronim yang bermaksud Dermal Optical Thermolysis.

Semasa sesi peremajaan perkakasan DOT, grid rasuk mikro dipancarkan ke kulit, yang ditetapkan dalam susunan tertentu. Oleh itu, jarak optimum antara rasuk dicapai dan kawasan pemprosesan setiap pas ditingkatkan. Di tapak pendedahan, zon rawatan mikroterma (MLZ) terbentuk - luka bakar terkawal, diameternya lebih kecil daripada diameter rambut manusia. Di kawasan sedemikian, sel kulit individu rosak, dan tisu kulit sihat yang tinggal di sekeliling mengaktifkan proses regeneratif, di mana sel kulit yang musnah digantikan dengan yang baru. Oleh itu, kita boleh mengatakan bahawa kulit diperbaharui dari dalam. Di samping itu, selepas prosedur, pengeluaran kolagen dan elastin juga diaktifkan. Disebabkan ini, kulit menjadi tegang, dan kedutan terlicin.

DOT merujuk kepada prosedur ablatif. Ini bermakna pancaran laser memberi kesan pada lapisan luar dan tengah kulit secara serentak. Sebagai contoh, prosedur Fraxel adalah tidak ablatif, iaitu kesannya hanya pada lapisan dalam kulit. Oleh itu, tempoh pemulihannya agak singkat. Jika tidak, prosedur ini adalah serupa.

Bagaimana untuk menyediakan DOT

Tiada persediaan diperlukan untuk DOT. Tetapi anda perlu ingat bahawa untuk menjalankan kulit mestilah ringan dan tanpa penyamakan. Oleh itu, beberapa minggu sebelum sesi, anda harus mengecualikan melawat pantai dan solarium. Anda juga perlu menempah temu janji awal dengan pakar. Pendekatan ini diperlukan untuk:

  • Doktor mengadakan perundingan, memberitahu tentang peremajaan muka perkakasan, apa itu, bagaimana prosedur akan berjalan. Anda juga boleh bertanya kepada doktor apa-apa soalan mengenai prosedur.
  • Pakar memeriksa anda untuk kontraindikasi.
  • Ketahui sejauh mana keberkesanan prosedur dalam kes anda.
  • Tentukan tetapan optimum untuk peranti laser.
wajah cantik selepas peremajaan perkakasan laser

Bagaimanakah prosedur DOT berfungsi?

Selepas pelantikan awal, prosedur boleh diteruskan. Benar, hanya dengan syarat anda tidak mempunyai kontraindikasi.

DOT (peremajaan perkakasan) tidak dijalankan dalam kes berikut:

  • Kehamilan dan penyusuan.
  • Jangkitan virus.
  • Neoplasma malignan.
  • Memburukkan lagi penyakit kulit.

Sesi itu sendiri berlangsung dari 10 hingga 85 minit (bergantung pada kawasan kawasan kulit yang akan dirawat). Untuk mendapatkan hasil yang jelas, anda perlu menjalankan kira-kira tiga sesi dengan kekerapan sekali setiap 30-50 hari. Sesi penyelenggaraan dijalankan sekali setiap 0. 5-1. 5 tahun.

Untuk mengurangkan ketidakselesaan, sapuan anestetik digunakan pada kulit sebelum sesi. Pada akhir sesi, kulit akan dirawat tambahan dengan krim khas dengan kesan penyembuhan dan menenangkan. Anda juga akan menerima arahan daripada doktor untuk tempoh selepas prosedur.

Bengkak dan kemerahan biasanya hilang dalam masa dua hingga tiga hari pertama. Tetapi penyembuhan penuh akan berlaku dalam kira-kira seminggu. Pada hari-hari awal, tidak mungkin menggunakan air biasa untuk mencuci. Di samping itu, anda perlu menahan diri daripada menggunakan solek. Dalam sesetengah kes, doktor mungkin mengesyorkan prosedur lain untuk mempercepatkan penyembuhan. Sebagai peraturan, ini adalah sesi yang bertujuan untuk melembapkan tisu. Contohnya, biorevitalisasi atau mesoterapi.

Keputusan prosedur DOT

Selepas prosedur penuh prosedur peremajaan kulit perkakasan laser, perubahan kulit positif berikut boleh dibezakan:

  • penyempitan liang;
  • pengurangan keterukan stretch mark;
  • penyamaan warna kulit;
  • penghapusan parut, selepas jerawat;
  • melicinkan kedutan dan lipatan;
  • peningkatan warna kulit.

Alternatif kepada prosedur DOT

Kosmetologi perkakasan untuk peremajaan kulit termasuk prosedur lain yang berkesan:

  1. Urut muka LPG. Ia dijalankan menggunakan alat urut khas LPG. Intipati prosedur adalah mengurut muka dengan maniple khas, yang akan memberikan urutan yang sengit, tetapi selamat dan halus. Prosedur ini mempunyai kesan saliran limfa yang kuat, oleh itu ia amat berkesan terhadap bengkak, bulatan di bawah mata, dan juga terhadap kedutan.
  2. Photorejuvenation. Kulit terdedah kepada denyutan pantas cahaya spektrum luas. Akibatnya, fluks cahaya diserap bukan sahaja oleh melanin, tetapi juga oleh hemoglobin. Ini membolehkan anda menyelesaikan pelbagai masalah kulit, termasuk bintik-bintik penuaan, jerawat, kedutan dan kapilari.
  3. Pengelupasan ultrasonik. Prosedur pengelupasan untuk kulit mati. Hasil daripada pelaksanaannya, anda boleh membersihkan dan menegangkan kulit, mengecilkan pori-pori, menghaluskan kedutan kecil di muka.
  4. Kesan arus elektrik. Arus frekuensi tinggi digunakan pada kulit melalui alat tangan. Prosedur ini boleh mencapai menegangkan kulit, menyempitkan liang-liang, melicinkan kedutan kecil, menghilangkan bengkak, menghilangkan jerawat dan bintik-bintik penuaan.
  5. RF mengangkat. Prosedur perkakasan, intipatinya adalah kesan pada tisu gelombang radio frekuensi tertentu. Hasilnya, penghasilan elastin dan kolagen diaktifkan, kelegaan dan tona kulit menjadi sekata.

Seperti yang anda lihat, kosmetologi perkakasan untuk peremajaan muka termasuk lebih daripada satu prosedur. Untuk memilih yang terbaik untuk anda, disyorkan untuk membuat temu janji dengan pakar kosmetik.